Pasukan Division 3 Kalahkan Real Madrid Dalam Copa Del Rey 2021. Real Madrid tersingkir awal dari Copa Del Rey pada hari Khamis (21/1/2021) awal pagi waktu Malaysia. Real Madrid tewas kepada Alcoyano dengan jaringan 1-2. Sungguh memalukan buat pasukan Zinedine Zidane yang terlebih dahulu menaringkan gol pada minit ke 45 menerusi tandukan Eder Militao. 


Pasukan Division 3 Kalahkan Real Madrid Dalam Copa Del Rey 2021.


Tetapi mereka membiarkan lawan menyamakan kedudukan pada minit ke 80. Perlawanan diteruskan dalam masa tambahan dan peluang ini diambil dengan sempurna oleh Alcoyano untuk menjaringkan gol kemenangan mereka.


ULASAN SEPARUH MASA PERTAMA


Seperti yang dijangkakan, Madrid segera menguasai bola setelah pertandingan dimulakan. Alcoyano membenarkan Madrid menguasai 10 minit pertama, menunggu peluang untuk menyerang.


Percubaan pertama Madrid baru tiba pada minit ke-14 menerusi sepakan keras Valverde dari luar kotak penalti. Bola ditujukan tepat ke sudut kanan bawah, tetapi penjaga gawang Alcoyano masih dapat menangkis bola.


Hanya pada minit ke-45 Madrid berjaya memecah kebuntuan. Hantaran tepat Marcelo tidak dapat dihentikan oleh lawan, Militao melompat dan menyambutnya dengan tandukan yang tepat. Alcoyano 0-1 Madrid.

Gol ini sekaligus menutup separuh masa pertama dengan 1-0.

SEPARUH MASA KEDUA

Perlawanan bersambung dan 10 minit pertama kita dapat tengok Real Madrid masih dominan. Namun permain real madrid terganggu dengan hantaran-hantaran bola yang tidak tepat menyebabkan kesukaran untuk mereka menjaringkan gol.

Pertahanan pasukan tuan rumah wajar diberi pujian. Madrid terpaksa membuat percubaan jarak jauh beberapa kali, Karim Benzema akhirnya dikerahkan di pertengahan babak kedua.

Pada minit 81, Pemain Soldes berjaya menanduk bola sepakan sudut dari pemain Juli dan menewaskan Lunin dan GOL! Alyocano 1-1 Real Madrid.


Dalam Masa tambahan Madrid terus menyerang mencari gol kemenangan. Zidane terpaksa memainkan sejumlah pemain utamanya. Hanya percubaan Asensio yang mengancam, yang lain semuanya tumpul.

Alcoyano kehilangan seorang pemain dalam 10 minit terakhir berikutan kad merah Ramon Lopez. Madrid sekali lagi meningkatkan tempo serangan.


Hanya melalui satu serangan balas Alcoyano. Barisan pertahanan Madrid kelam-kabut dan Juanan berjaya menemui umpan silang Diakite. Matlamat! Alcoyano 2-1 Madrid pada minit ke-115.

Keputusan akhir Alcoyano 2-1 Real Madrid.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post