Chelsea Pecat Frank Lampard selepas 18 bulan. Chelsea telah memecat ketua jurulatih Frank Lampard setelah 18 bulan bertugas. Bekas pemain tengah Chelsea, Lampard, 42, meninggalkan tempat kesembilan dengan kelab Liga Perdana selepas kekalahan minggu lalu di Leicester City, setelah menang sekali dalam lima perlawanan liga terakhir mereka.

Perlawanan terakhirnya yang dipertanggungjawabkan adalah kemenangan pusingan keempat Piala FA 3-1 Ahad menentang pasukan Luton. Lampard dilantik dalam kontrak tiga tahun ketika menggantikan Maurizio Sarri di Stamford Bridge pada bulan Julai 2019.


Chelsea Pecat Frank Lampard selepas 18 bulan.


Chelsea Pecat Frank Lampard selepas 18 bulan.


Dia membimbing mereka ke tempat keempat dan final Piala FA pada musim pertamanya yang bertugas, dan kemenangan 3-1 menentang Leeds pada awal Disember menjadikan kelab itu teratas di Liga Perdana.


Bagaimanapun, the Blues mengalami lima kekalahan dalam lapan perlawanan liga terakhir mereka, sama seperti yang mereka lakukan dalam 23 perlawanan sebelumnya. Dalam satu kenyataan, Chelsea mengatakan: "Ini adalah keputusan yang sangat sukar, dan bukan keputusan yang diambil ringan oleh pemilik dan dewan.


"Kami berterima kasih kepada Frank atas apa yang telah dicapai pada masa sebagai ketua jurulatih kelab. Namun, keputusan dan persembahan baru-baru ini tidak memenuhi harapan kelab, meninggalkan kelab di tengah meja tanpa jalan yang jelas untuk peningkatan berterusan.


"Tidak akan pernah ada saat yang tepat untuk berpisah dengan legenda kelab seperti Frank, tetapi setelah pertimbangan dan pertimbangan yang panjang diputuskan bahawa perubahan diperlukan sekarang untuk memberi masa kepada kelab untuk meningkatkan prestasi dan hasil musim ini."


Pemilik Roman Abramovich mengatakan status Lampard sebagai "ikon penting" kelab "tetap tidak dapat diselesaikan" walaupun dia diberhentikan.


"Ini adalah keputusan yang sangat sukar bagi kelab, terutama kerana saya mempunyai hubungan peribadi yang sangat baik dengan Frank dan saya sangat menghormatinya," kata Abramovich.


"Dia adalah seorang yang berintegriti tinggi dan mempunyai etika kerja yang paling tinggi. Namun, dalam keadaan semasa, kami percaya adalah lebih baik untuk menukar pengurus."

 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post