"

8 Statistik Menarik Ketika Chelsea Mengalahkan Tottenhanm Hotspur. Chelsea berjaya menewaskan Tottenham Hotspur dengan skor 1-0 dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris 2020/2021, Jumaat (05/02/2021). Satu-satunya gol yang dijaringkan oleh Chelsea dijaringkan oleh Jorginho melalui sepakan penalti. The Blues mendapat penalti setelah Eric Dier menjatuhkan Timo Werner di dalam kotak penalti.


8 Statistik Menarik Ketika Chelsea Mengalahkan Tottenhanm Hotspur


8 Statistik Menarik Ketika Chelsea Mengalahkan Tottenhanm Hotspur


1. Mourinho untuk pertama kalinya dalam 327 perlawanan menyaksikan pasukannya kalah dua perlawanan berturut-turut di tempat sendiri.


2. Tuchel menjadi pengurus Chelsea pertama yang memastikan kedudukan bersih dalam tiga perlawanan pertama sebagai pengurus pasukan sejak Mourinho pada bulan Ogos 2004.


3. Tottenham Hotspur mengalami tiga kekalahan berturut-turut di Liga Perdana buat pertama kalinya sejak November 2012.


4. Chelsea memperoleh tujuh mata dari tiga perlawanan pertama Thomas Tuchel sebagai pengurus pasukan. Frank Lampard meraih tujuh mata setelah menjalani lapan perlawanan sebagai pengurus Chelsea.


5. Spurs telah kehilangan empat dari lima perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika Harry Kane belum bermain.


6. Jose Mourinho tidak pernah memenangi satu pun dari tujuh perlawanan terakhirnya menentang Chelsea, yang kebetulan adalah bekas pasukannya. Ini adalah kad laporannya yang paling lama tanpa kemenangan melawan pasukan yang pernah dia bekerjasama (juga menentang Barcelona antara April 2011 dan Januari 2012 ketika dia menjadi pelatih Real Madrid).


7. Satu-satunya gol yang dijaringkan oleh Jorginho untuk Chelsea adalah gol ke-10 Liga Perdana Inggeris, lapan daripadanya berasal dari penalti.


8. Bersama Jamie Vardy, Anthony Martial dan Patrick Bamford, penyerang Chelsea, Timo Werner telah memenangi penalti terbanyak di Liga Perdana musim ini (masing-masing tiga).

Sumber: BBC


Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post