Batal Sertai Manchester United, Moises Caicedo Akhirnya Sertai Brighton. Pemain tengah muda Ekuador, Moises Caicedo, akhirnya secara rasmi menyelesaikan perpindahan dari Independiente della Valle ke kelab Liga Perdana, Brighton.


Batal Sertai Manchester United, Moises Caicedo Akhirnya Sertai Brighton


Melalui laman web rasmi mereka, Brighton menyatakan bahawa Caicedo yang berusia 19 tahun mempunyai kontrak sehingga 2025. Sebelum ini, Caicedo pernah menjadi perhatian kerana dikaitkan dengan kelab gergasi Liga Perdana Inggeris, Manchester United.


Independiente sendiri menegaskan bahawa mereka tidak pernah menerima tawaran dari Manchester United. Hanya Brighton yang aktif mendapatkan pemain itu.


"Bukan rahsia lagi bahawa kami telah berusaha untuk membawa Moises ke kelab, dan kami sangat gembira dia akhirnya berada di sini," kata pengurus Brighton, Graham Potter.


"Dia akan memerlukan waktu untuk menyesuaikan diri dengan kumpulan, agar kita mengenalnya dan sebaliknya, dan mempercepat dan siap menghadapi tuntutan Liga Perdana," tambahnya.


"Dia telah bermain dengan baik di Ekuador dan membuat debut untuk negaranya pada usia 18 tahun. Dia pemain yang menarik, tetapi penting bagi kita untuk memberinya waktu untuk menyesuaikan diri." dia tersentak.


Terdapat laporan mengatakan bahawa United akhirnya memilih untuk berhenti memburu Caicedo kerana mereka merasakan proses membawa pemain itu terlalu rumit untuk diselesaikan.


Kes ini sering berlaku dalam pengambilan pemain dari Amerika Selatan, kerana tidak hanya dua kelab dan wakil pemain yang terlibat. Dalam beberapa kes, sering dijumpai penglibatan pihak ketiga yang menjadikan proses pemindahan lebih kacau.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post