Everton Singkirkan Tottenham Dari Piala Fa 2021.

Everton Singkirkan Tottenham Dari Piala Fa 2021. Pesta Gol berlangsung di Goodison Park dalam pertebungan Everton vs Tottenham. Everton menang dengan jaringan 5-4. Tottenham Hotspur hampir berada di depan ketika permainan hanya berjalan selama satu minit. Sayangnya, peluang untuk Erik Lamela dan Lucas Moura masih tidak membuahkan hasil.


Everton Singkirkan Tottenham Dari Piala Fa 2021.


Dua minit kemudian, Spurs akhirnya berjaya membuka jaringan berkat tandukan Davinson Sanchez dari jarak dekat selepas menerima bantuan Son Heung-min dari sudut.


Calvert-Lewin dan Richarlison akhirnya berjaya membawa Everton kembali memimpin menerusi dua gol yang mereka buat hanya dalam dua minit, iaitu pada minit ke-36 dan ke-38.


Pada minit ke-42, Everton mendapat penalti setelah Calvert-Lewin dilanggar oleh Pierre-Emile Hojbjerg di kotak penalti. Sigurdsson berjaya menjalankan tugasnya dengan sempurna.


Menjelang akhir babak pertama, Lamela menjaringkan gol untuk mengurangkan ketinggalan pasukannya. Skor 3-2 untuk kelebihan Everton adalah hasil sementara ketika permainan memasuki rehat separuh masa.


Separuh masa kedua, kedua pasukan melakukan tempo tinggi. Hasilnya, Sanchez menjaringkan gol keduanya pada minit ke-57 untuk menjadikannya 3-3.


Everton memimpin sekali lagi pada minit ke-68 setelah Richarlison menjaringkan gol kedua dengan rembatan dari sudut yang ketat setelah mendapat bantuan Sigurdsson.


Spurs tidak mahu menyerah begitu saja. Kane, yang masuk sejak babak kedua, akhirnya berjaya menyamakan kedudukan dengan 4-4 menerusi gol yang diciptakannya pada minit ke-83.


Tiada gol tambahan dibuat dari kedua pasukan dalam baki masa. Skor seri 4-4 pada waktu normal memaksa perlawanan untuk terus berlanjutan.

Kane mendapat peluang keemasan untuk membawa Spurs ke depan. Malangnya, usaha Robin Olsen masih digagalkan.


Everton akhirnya berjaya mendahului berkat gol Bernard pada minit ke-97. Menerima umpan dari Sigurdsson, pemain tengah Brazil. Bersemangat untuk mengejar ketinggalan, Jose Mourinho juga memasukkan dua nama, yaitu Carlos Vinicius dan Moussa Sissoko. Spurs juga meningkatkan intensiti serangan mereka.


Spurs cuba mengepung pertahanan Everton untuk baki perlawanan. Namun, usaha mereka untuk mencari penyamaan tidak membuahkan hasil. Skor 5-4 untuk kemenangan Everton adalah hasil akhir perlawanan ini.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post