Chelsea Teruskan Rekod Tanpa Kalah Mereka Selepas Menang Ke atas Tottenham

Chelsea Teruskan Rekod Tanpa Kalah Mereka Selepas Menang Ke atas Tottenham. Chelsea menerajui liga Liga Perdana Inggeris dengan tanpa kalah mereka ke lima perlawanan ketika pasukan Thomas Tuchel pantas menewaskan Tottenham. Setelah tidak berjaya melepaskan tembakan tepat pada babak pertama, pelawat kelihatan seperti pasukan lain selepas rehat dan menjaringkan tiga gol pada babak kedua di Stadium Tottenham Hotspur. The Blues membuka skor empat minit selepas permulaan semula, ketika Thiago Silva menanduk melewati Hugo Lloris dari sepakan sudut Marcos Alonso.


Chelsea Teruskan Rekod Tanpa Kalah Mereka Selepas Menang Ke atas Tottenham


Chelsea Teruskan Rekod Tanpa Kalah Mereka Selepas Menang Ke atas Tottenham

Pemain gantian separuh masa N'Golo Kante menambah gol kedua dengan gol pertamanya dalam 49 penampilan liga, walaupun usaha jarak jauhnya mengambil pantulan dari Eric Dier. Antonio Rudiger menemui sudut bawah pada masa kecederaan untuk melengkapkan kemenangan.

Spurs memulakan permainan dengan cemerlang dan merupakan pasukan yang lebih baik pada babak pertama, tetapi pasukan Nuno Espirito Santo berjaya mencipta hanya dua percubaan ke sasaran selepas ketinggalan.

Chelsea adalah satu daripada tiga pasukan yang belum tewas dalam Liga Perdana musim ini, bersama Liverpool dan Manchester United.

Kemenangan itu mengangkat The Blues untuk berada di puncak klasemen, di samping pasukan Jurgen Klopp.

Thomas Tuchel mengatakan dalam wawancara pasca perlawanan bahawa dia "sama sekali tidak gembira" dengan prestasi babak pertama pasukannya, dan apa sahaja yang dia katakan pada separuh masa jelas melakukan silap mata.

Tottenham 0-3 Chelsea: Banyak perkara tidak kena pada babak kedua - Nuno

Peluang terbaik Chelsea pada 45 minit pertama jatuh kepada Mason Mount, yang melintasi jarak padang setelah memenangi bola di separuh masa sendiri, tetapi pemain tengah England itu melepaskan tembakannya dari jarak enam ela setelah bermain satu lawan satu dengan Lukaku.


Ini adalah penarikan diri Mount pada separuh masa yang mengubah sistem Chelsea dan pengenalan Kante adalah pemangkin untuk penampilan dominan Chelsea pada babak kedua.


Chelsea tidak diragukan lagi adalah pasukan yang lebih baik setelah rehat dan dua minit selepas memulakan semula, bola yang luar biasa dari Silva menemui Alonso, tetapi voli yang diikat oleh pemain Sepanyol itu ditepis oleh Hugo Lloris.

Lloris mungkin pemain terbaik Spurs kerana dia menyelamatkan gawang mereka dengan selamatr, tetapi dia akhirnya dikalahkan untuk ketiga kalinya ketika pemain gantian Werner memilih Rudiger di dalam kotak, yang memungkinkan pemain Jerman itu menendang bola ke sudut kiri bawah.

Terdapat tanda-tanda yang menggembirakan bagi Tuchel bahawa pasukannya berjaya memperoleh kemenangan yang selesa tanpa gol dari penyerangnya.

Pemain Jerman itu mengatakan pasukannya masih belum terbaik - amaran tegas kepada pasukan yang diharapkan akan mencabar gelaran itu pada bulan Mei.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post