Man City Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Chelsea Dengan Bergaya!

Man City Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Chelsea Dengan Bergaya! Manchester City menghasilkan persembahan yang mengagumkan untuk mengakhiri permulaan Chelsea yang tidak terkalahkan musim ini dengan kemenangan yang wajar di Stamford Bridge. Dalam pertemuan antara dua pihak yang diharapkan dapat merebut gelaran Liga Perdana musim ini, juara bertahan menguasai Chelsea yang pasif dan konservatif.


Man City Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Chelsea Dengan Bergaya!


Man City Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Chelsea Dengan Bergaya!

Gabriel Jesus menjaringkan gol pada minit ke-53 menumpaskan Jorginho untuk menewaskan penjaga gol Chelsea, Edouard Mendy. Jesus hampir menambah jaringan ketika Thiago Silva melakukan percubaan di luar garisan sementara Aymeric Laporte sepatutnya menjaringkan gol tetapi entah bagaimana melakukan sepakan jauh dari dalam kotak enam halaman.

Mendy juga menghasilkan dua penyelamatan penting dari Jack Grealish yang sangat baik.

Ini adalah permulaan yang sempurna untuk minggu yang penting bagi City dan pengurus Pep Guardiola ketika mereka bersiap untuk mengunjungi Paris St-Germain di Liga Juara-Juara minggu ini dan kemudian menentang Liverpool di Anfield pada hari Ahad depan.

Kemenangan di Stamford Bridge bermaksud Guardiola telah menjadi pengurus paling berjaya dalam sejarah City dari segi kemenangan.


Chelsea menderita di tangan Guardiola

Ketika Manchester City menguasai sepenuhnya, penderitaan Chelsea digambarkan oleh statistik suram bahawa mereka tidak mengumpulkan satu pun tembakan ke sasaran. Dan ini adalah gambaran yang baik dari prestasi mereka.


Pasukan Thomas Tuchel tampak hebat di musim ini, bahkan memenangi permainan ketika tidak bermain baik seperti yang mereka lakukan ketika menentang Aston Villa, dan memperoleh mata di Anfield walaupun di bawah 10 pemain selama 45 minit.


Tuchel memang dipuji karena ketajaman taktiknya sejak kedatangannya di Chelsea, terutama ketika mengatasi pasukan Manchester City yang sama ini untuk memenangi Liga Juara-Juara di Porto.


Namun, di sini, Tuchel dalam keadaan marah dan kecewa dari wisel pertama kerana Chelsea gagal memberikan yang tekanan kepada City, walaupun pasukannya terdiri daripada tiga pemain tengah yang berfikiran defensif di N'Golo Kante, Jorginho dan Mateo Kovacic tidak membantu.


Pasangan penyerang Chelsea, Romelu Lukaku dan Timo Werner terpaut, walaupun persembahan dan sentuhan kedua penyerang kecewa pada kesempatan yang jarang mereka dapat masuk ke dalam permainan.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post