Mane Score gol ke 100 Dalam Kemenangan Liverpool

Mane Score gol ke 100 Dalam Kemenangan Liverpool. Liverpool tetap tidak terkalahkan di Liga Perdana musim ini setelah Sadio Mane menjaringkan gol ke-100 untuk kelab itu dalam kemenangan menentang Crystal Palace. Pasukan Jurgen Klopp mencipta banyak peluang menentang Palace yang tangguh sebelum Mane menerkam rebound di tiang belakang pada babak pertama.Mohamed Salah menggandakan keunggulan mereka dengan baki lebih dari 10 minit ketika dia berjaya menepis umpan dari sudut, sebelum mogok Naby Keita lewat menjadikannya 3-0.


Mane Score gol ke 100 Dalam Kemenangan Liverpool


Mane Score gol ke 100 Dalam Kemenangan Liverpool

Liverpool rugi banyak pada babak pertama ketika Diogo Jota menendang bola terkena palang sementara Thiago dan Jordan Henderson juga ditolak oleh penjaga gol, Vicente Guaita. Palace telah bermula dengan cemerlang - bola tiang dua kali dalam beberapa minit ketika Liverpool gagal mengosongkan kedudukan mereka - tetapi kegigihan tuan rumah akhirnya membuahkan hasil.


Pada akhirnya, ia adalah kemenangan yang selesa yang mengakhiri minggu yang baik untuk Liverpool di Anfield, berikutan kemenangan dramatik mereka 3-2 ke atas AC Milan di Liga Juara-Juara pada hari Rabu.


Dan ini bermakna mereka berada di puncak liga dengan empat kemenangan dari lima perlawanan pembukaan mereka, sementara pengunjung Palace tetap berada di luar 10 teratas.

Mane adalah satu daripada enam perubahan pasukan Klopp dari kemenangan mereka ke atas AC Milan, dan kepulangannya pasti menjadi pemandangan yang tidak menyenangkan bagi peminat Palace.


Setelah menjaringkan dua gol menentang Palace pada hari terakhir musim lalu, pembuka gol Mane pada Sabtu menjadikannya pemain pertama yang menjaringkan gol dalam sembilan perlawanan liga berturut-turut menentang satu lawan satu.


Jumlah keseluruhannya menjadi 13 ketika menentang Palace di Liga Perdana - yang paling banyak dicetak oleh mereka - dan merupakan cara yang sempurna untuk mencetak gol ke-100 dalam semua pertandingan untuk Liverpool.


Palace mempunyai ancaman menyerang mereka sendiri dari Wilfried Zaha - membuat penampilan ke Liga Perdana ke-250 - tetapi dia ditangani oleh fizikal Fabinho dan debahnya Ibrahima Konate.Dan sementara Palace terus beradaptasi dan belajar di bawah bos baru Patrick Vieira, mereka diberi peringatan yang rendah hati tentang kejamnya kualiti serangan Liverpool.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post