"

De Bruyne Jaringkan 4 Gol Bantu City Menang lawan Wolves. Menjaringkan empat gol menakjubkan Kevin de Bruyne membantu Manchester City menumpaskan Wolves. 

Pasukan Pep Guardiola kini hanya memerlukan empat mata daripada dua perlawanan terakhir mereka untuk memastikan mereka akan menamatkan saingan di atas Liverpool dan memenangi kejuaraan keempat dalam lima musim.


De Bruyne Jaringkan 4 Gol Bantu City Menang lawan Wolves


De Bruyne telah memainkan peranan penting dalam semua kejayaan sebelum ini tetapi ini adalah persembahan individu yang mesti berada di antara koleksi terbaiknya dalam jersi City.


Pemain Belgium itu memulakan gerakan yang membawa kepada gol pembukaan pasukannya, dan menamatkannya juga, berlari ke hantaran Bernardo Silva untuk masuk ke rumah.


Wolves tidak mengambil masa yang lama untuk bertindak balas, dengan serangan balas pantas berakhir apabila Pedro Neto menemui Leander Dendoncker di ruang angkasa di tepi kotak untuk merembat melepasi Ederson.


Ini adalah peringkat De Bruyne, bagaimanapun, dan dia dengan cepat meletakkan pasukannya kembali di hadapan. Sekali lagi, dia memainkan peranan dalam pembentukan juga, dan berada di tempat yang tepat untuk melakukan pukulan lantunan selepas Jose Sa menewaskan Raheem Sterling melalui hantarannya.


Gol ketiganya - sekali lagi dengan kaki kirinya yang lebih lemah - menjadi pilihan utama, dan menyaksikan dia memandu ke arah tepi kawasan dan melengkung ke sudut bawah.

Hatrik De Bruyne adalah yang pertama buat City dan pada minit ke-24 adalah yang ketiga terpantas dalam sejarah Liga Perdana.


Dia meraikan dengan penuh gaya dengan meniru perayaan meditasi rakan sepasukannya yang bakal menjadi Erling Haaland, yang City mencapai persetujuan untuk menandatangani minggu ini, tetapi dia belum selesai.


City keluar untuk separuh masa kedua mencari lebih banyak gol untuk memperbaiki perbezaan gol mereka, yang sudah tiga lebih baik daripada Liverpool sebelum sepak mula.


Raheem Sterling menyangka dia telah melebarkan kelebihan mereka apabila dia berlari keluar dan menewaskan Sa tetapi bendera ofsaid memendekkan perayaannya.


Ia diserahkan kepada De Bruyne untuk menjadikan kedudukan 4-1, biasanya tidak membuat kesilapan apabila hantaran lintang Phil Foden terbias ke laluannya dan menemui sudut bawah dengan percubaan kaki kanan pertamanya pada malam itu.


Lebih banyak peluang diikuti, dengan Foden menerjah tiang dan Sterling terlepas peluang mudah tetapi akhirnya orang lain mengambil bahagian dalam tindakan itu, dengan Sterling menjaringkan gol kosong selepas Sa menafikan Joao Cancelo.


Walau bagaimanapun, ini masih persembahan De Bruyne. City masih belum berakhir, dan ujian seterusnya mereka adalah perjalanan yang janggal ke West Ham pada hari Ahad, tetapi atas bukti ini mereka akan berhenti.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post