"

Manchester United menolak rayuan Ralf Rangnick untuk membawa masuk penyerang baharu pada hari tarikh akhir perpindahan Januari, kata bos sementara Jerman itu.

United meminjamkan Anthony Martial ke Sevilla, Edinson Cavani bergelut dengan kecederaan dan Mason Greenwood tidak dapat dipilih.

Rangnick telah menyerlahkan "beberapa" penyerang yang bergerak di tingkap.


Ralf Rangnick minta penyerang pada bulan Januari tapi ditolak oleh kelab


“Jawapannya pada masa itu ialah tidak, tiada pemain di pasaran yang benar-benar boleh membantu kami,” katanya.


“Saya masih percaya kami sepatutnya mencuba dalam 48 jam itu,” kata Rangnick. "Lembaga lembaga melihatnya dengan cara yang sama. Mereka bersetuju. Tetapi mereka juga bercakap dengan jabatan pengakap pada masa yang sama dengan saya. Jawapannya tidak."

Martial berpindah ke Sevilla pada 25 Januari, manakala Greenwood tidak hadir sejak penahanannya pada 30 Januari. Greenwood, 20, akan terus diikat jamin sehingga pertengahan Jun atas dakwaan dia merogol dan menyerang seorang wanita muda.


Cavani, yang menandatangani perjanjian baru setahun pada Mei 2021, hanya membuat 18 penampilan untuk United musim ini.


Rangnick menunjuk kepada Luis Diaz, yang menyertai Liverpool pada 30 Januari, Dusan Vlahovic yang berpindah ke Juventus pada 29 Januari dan Julien Alvarez yang akan berpindah ke Manchester City pada musim panas selepas bersetuju dengan perjanjian pada 31 Januari.


Ditanya sama ada dia boleh menandatangani pemain itu, dia berkata "Saya tidak tahu. Tetapi seperti yang saya katakan, mungkin kita sepatutnya membincangkannya secara dalaman sekurang-kurangnya."


Pada masa itu, United masih dalam Piala FA dan Liga Juara-Juara dan menjadi pilihan untuk mendapatkan tempat dalam empat teratas.


Dua tahun sebelum itu, mereka telah memasuki pasaran Januari untuk menandatangani Odion Ighalo secara pinjaman apabila pengurus ketika itu, Ole Gunnar Solskjaer, pilihan penyerangnya dihadkan kerana kecederaan.


"Mungkin saya sepatutnya mendorong lebih banyak lagi," kata Rangnick.


"Ia akan menjadi notis yang singkat tetapi 48 jam ialah 48 jam. Ia mungkin sekurang-kurangnya berbaloi untuk mencuba dan membincangkannya secara dalaman. Ia mungkin perlu dan penting. Kami tidak melakukannya. Ia tidak dilakukan."


Keputusan itu telah merugikan United dari segi kewangan memandangkan mereka kini hampir pasti untuk menamatkan saingan di luar empat teratas dan - paling baik - mendapati diri mereka dalam Liga Europa musim depan.


Bagaimanapun, secara peribadi, sumber kelab berkata pilihan itu ditentang kerana apa-apa yang dibelanjakan pada bulan Januari akan keluar daripada bajet perpindahan musim panas yang akan datang.


Pada masa itu, tiada keputusan dibuat mengenai penggantian Solskjaer jadi tidak dapat dipastikan sesiapa pun akan bersetuju dengan penambahan baharu itu.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post