5 Pembelian Paling Mahal Manchester United Pada Perpindahan Januari.

5 Pembelian Paling Mahal Manchester United Pada Perpindahan Januari. The Red Devils mendapatkan Amad Diallo pada perpindahan musim sejuk ini. Pemain Ivory Coast dibawa masuk dari Atalanta. Tahun lalu, Manchester United juga membawa masuk Bruno Fernandes. Pemain tengah Portugal itu membuktikan perpindahan yang memberangsangkan.

5 Pembelian Paling Mahal Manchester United Pada Perpindahan Januari.

Fernandes segera memberikan impak besar setelah tiba dari Sporting CP. Dia dapat meningkatkan prestasi Red Devils dengan ketara. Jangan terkejut dia sekarang menjadi idola peminat kelab. Oleh itu, siapa pemain yang datang ke Old Trafford dengan harga yang cukup tinggi di pasaran perpindahan musim sejuk?


5 Pembelian Paling Mahal Manchester United Pada Perpindahan Januari.

1.Louis Saha (17.5 Juta Euro)

Saha menarik perhatian Manchester United pada separuh masa pertama musim 2003-04. Dia menjaringkan 15 gol dalam 22 penampilan untuk Fulham dan kemudian pindah ke Old Trafford pada Januari. Saha memulakan permulaan yang baik di United setelah menjaringkan tujuh gol dalam 10 permulaan pertama. Malangnya, masanya di kelab itu dilanda masalah kecederaan.


Pemain Perancis ini menjaringkan 42 gol dalam 142 penampilan untuk The Red Devils. Dia memenangi dua gelaran Liga Perdana, Piala Liga dan Liga Juara-Juara sebelum berpindah ke Everton pada tahun 2008.

2.Amad Diallo (21 Juta Euro)

 Manchester United mencapai persetujuan dengan Atalanta untuk perpindahan Amad Diallo di pasaran perpindahan musim panas lalu. Namun, pemain baru itu menyertai kelab Januari ini. Pemain sayap berusia 18 tahun itu ditebus dari Atalanta dengan harga 21 juta Euro. Diallo terikat dengan kontrak jangka panjang di Old Trafford, sehingga Jun 2025.


Diallo sendiri masih kurang pengalaman bermain. Dia baru naik ke pasukan pertama Atalanta pada musim 2019-2020 dan hanya membuat lima penampilan untuk La Dea.


3. Alexis Sanchez (34 Juta Euro)

Alexis Sanchez bergabung dengan Manchester United pada Januari 2018. Sanchez dibawa oleh The Red Devils dari Arsenal dengan kos hingga 34 juta euro. Sanchez datang ke Old Trafford dengan harapan yang tinggi. Pemain pasukan kebangsaan Chile diharapkan dapat meningkatkan penampilan The Red Devils.

Malangnya, Sanchez tidak dapat memberikan kesan yang signifikan di kelab. Dia hanya menjaringkan 5 gol dan 9 assist dalam 45 perlawanan sebelum dilepaskan ke Inter Milan. 


4.Juan Mata (44.73 Juta Euro)

Juan Mata cukup bersinar ketika menguatkan Chelsea. Namun, pemain Sepanyol itu memutuskan untuk meninggalkan Manchester United pada Januari 2014.


United menebus Mata dengan mas kahwin sebanyak 44.73 juta euro. Sehingga kini, pemain tengah penyerang berusia 32 tahun itu masih berada di Old Trafford. Mata telah bermain untuk The Red Devils dalam 265 perlawanan di semua pertandingan. Dari jumlah tersebut, dia berjaya mencatat 50 gol dan 47 assist.

5. Bruno Fernandes (55 juta euro)

Bruno Fernandes dibawa oleh Manchester United dari Sporting CP pada Januari 2020. The Red Devils membelanjakan 55 juta euro untuk menebus pemain tengah Portugal itu. The Red Devils tidak sia-sia menebus Fernandes dengan harga tinggi. Fernandes selalu tampil sensasi setelah menyertai kelab.


Fernandes setakat ini telah menjaringkan 27 gol dan 17 assist dalam 50 perlawanan di semua pertandingan. Dia mempunyai peranan yang sangat penting untuk pasukan Ole Gunnar Solskjaer. Anda boleh mengatakan pemain Portugal itu menandatangani Goks (slang luar biasa) untuk Pasukan Setan Merah.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post