Barcelona Menang Besar, Real Madrid Seri Tanpa Jaringan. Barcelona berkunjung ke Granada untuk menentang Granada pada minggu ke-18 La Liga, Ahad (10/1/2021). Dalam perlawanan ini, Barcelona menang 4-0.

Barcelona Menang Besar, Real Madrid Seri Tanpa Jaringan.


Barcelona tidak mengambil masa lama untuk segera membuka jaringan. Pada minit ke-12, Barcelona menjaringkan gol menerusi Antoine Griezmann. Pengadil telah menaikkan bendera offside, tetapi keputusan gol pemain Perancis itu dinyatakan sah.


Barcelona mendapat momentum dan terus menyerang. Sementara itu, Granada hanya bergantung pada pemain senior Roberto Soldado untuk mengintai peluang dari serangan balas.


Kegigihan Barcelona mencari gol kedua terwujud pada minit ke-35.apabila Lionel Messi menjaringkan gol setelah menerima hantaran Griezmann. Granada menerima sepakan penalti yang teruk setelah kehilangan penguasaan.


Lionel Messi membuat Barcelona memasuki bilik persalinan dengan senyuman lebar. Pada minit ke-42, Messi menjaringkan gol menerusi sepakan percuma. 


Bersambung separuh masa kedua, Granada melakukan tiga penggantian pada awal babak kedua. Luis Milla dan Luis Suarez dimainkan pada minit ke-46. Kemudian, Jesus Vallejo dimasukkan pada minit ke-49 setelah Carlos Nueva mengalami kecederaan.


Barcelona terus berusaha menjaringkan gol. Namun, mereka harus menunggu hingga minit ke-64. Griezmann untuk kali kedua menyenaraikan namanya di papan skor dalam pertarungan ini. Perlawanan berakhir dengan kemenangan 4-0 untuk Barcelona.

Dalam perlawanan lain, Real Madrid gagal memanfaatkan peluang untuk merapatkan jurang Atletico Madrid dari puncak liga setelah berkongsi mata dengan tuan rumah Osasuna.

Barcelona Menang Besar, Real Madrid Seri Tanpa Jaringan.

Dalam perlawanan awal pagi tdi juga kita lihat Hazard telah kembali dalam senarai kesebelasan utama pasukan Real Madrid.

Real Madrid memiliki 71 peratus bola. Namun, Osasuna lebih efektif kerana berjaya melepaskan lapan percubaan, dua daripadanya percubaan tepat ke gawang.

Sementara itu, Real Madrid, dari sembilan jumlah percubaan, hanya satu daripadanya tepat ke gawang.

Barcelona kini mendapat 34 mata iaitu 3 mata di belakang Real Madrid. Manakala Athlertico Madrid pula berada di puncak liga dengan 38 mata dan hanya dibezakan satu mata dengan Real Madrid di tempat kedua. 


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post