Ini Sebab Kenapa Tuchel Menjadi Buruan Chelsea.

Ini Sebab Kenapa Tuchel Menjadi Buruan Chelsea. Thomas Tuchel akan menjadi pengurus baru Chelsea setelah Frank Lampard dipecat pada hari Isnin, dengan hierarki kelab itu berharap Tuchel  adalah orang yang dapat membuka potensi bakat mereka yang paling berbakat.


Ini Sebab Kenapa Tuchel Menjadi Buruan Chelsea.


Tuchel adalah salah satu personaliti pengurus yang paling kompleks dalam bola sepak Eropah. Jurulatih berusia 47 tahun itu dikenali sebagai jurulatih kuasa politik dan kawalan gila, tetapi juga sebagai pemikir taktis dan metodis. Dia diberhentikan oleh Paris St-Germain pada akhir Disember setelah berbulan-bulan penuh pergaduhan antara dia dan pengarah sukan Leonardo.

Ini Sebab Kenapa Tuchel Menjadi Buruan Chelsea.

Komunikasi yang baik dan penuh idea

Sepanjang kariernya di pasukan senior, Tuchel telah mengumpulkan pengalaman dalam berbagai lingkungan. Dia bermula di bahagian kecil Bundesliga Mainz, beralih ke Borussia Dortmund yang jauh lebih bercita-cita tinggi tetapi terhad dari segi kewangan dan kemudian mengambil alih juara Perancis, PSG.


The Blues mempunyai skuad yang terdiri daripada pemain mahal setelah musim panas yang mewah tetapi nampaknya tidak mungkin Tuchel akan menghadapi perlawanan yang sama di bilik persalinan seperti di Paris. Sebilangan pemain Chelsea mengadu kekurangan arahan taktikal dan komunikasi umum di bawah Lampard. Tuchel, bagaimanapun, diketahui berkomunikasi secara luas dengan pasukannya. Sekiranya mereka membiarkannya.


Tuchel juga tidak akan teragak-agak untuk melaksanakan beberapa ideanya - sama ada di papan taktik atau di tempat lain. Di kelab sebelumnya, dia menyusun rancangan diet, memantau pola tidur pemain, merombak bahagian analitik, mengubah proses pengintai dan terlibat dalam pengubahsuaian kemudahan.


Pertembungan berulang kali dengan pihak pengurusan


Kesediaannya untuk mengawal hampir semua perkara di kelab telah menjadikannya musuh pada masa lalu. Semasa berada di Dortmund, dia melarang ketua Scout, Sven Mislintat, yang kemudian bekerja untuk Arsenal, dari tempat latihan kerana perbezaan falsafah dan menuntut penandatanganan tertentu dari ketua eksekutif Hans-Joachim Watze dan pengarah sukan Michael Zorc.


"Yang penting adalah nilai-nilai asas seperti kepercayaan dan rasa hormat," kata Watzke setelah Tuchel pergi. "Dengan kepemimpinan Thomas Tuchel, Dortmund menikmati dua tahun yang berjaya di mana objektif sukan kami tercapai. Namun, kami tidak selalu bertatapan dengan staf pelatih selama tempoh ini."


Tuchel tidak akan mempunyai waktu untuk memperkenalkan reformasi besar di Chelsea dalam beberapa minggu ke depan, tetapi musim panas dapat menjadi ujian pertama untuk hubungan antara hierarki Jerman dan Chelsea. Sama ada pemilik Roman Abramovich, yang dikatakan peminat Tuchel, dan pengarah Marina Granovskaia akan menyukai keperibadian pengurus mereka hanya boleh menjadi spekulasi pada ketika ini.


Bekerja dengan baik dengan Pulisic dan Silva

Namun, difahami bahawa mereka yang berpangkat tinggi di kelab percaya bahawa Tuchel akan dapat keputusan yang lebih baik daripada skuad semasa daripada Lampard, yang kehilangan pekerjaannya setelah menjalani lima kekalahan dalam lapan perlawanan liga. The Blues membelanjakan £ 222 juta di pasaran perpindahan musim panas lalu tetapi sebahagian besar pemain tidak memenuhi jangkaan.


Paling menonjol, dua pemain penyerang Jerman Timo Werner dan Kai Havertz mengalami lebih banyak penurunan berbanding naik sejak mereka tiba di Stamford Bridge.


Tuchel, setelah melalui sistem pendidikan kejurulatihan Jerman setelah dia harus bersara dari bermain pada usia 25 tahun, mungkin dapat berhubung dengan Werner dan Havertz dengan mudah dan menerapkannya ke dalam sistemnya.


Dia juga bekerja dengan baik dengan Christian Pulisic di Dortmund dan Thiago Silva di PSG. Selain itu, dia meminta pengurusan PSG untuk membuat tawaran untuk Jorginho dan Antonio Rudiger semasa jendela perpindahan sebelumnya.

Adakah Thomas Tuchel menjadi rebutan Chelsea? 


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post