Mesut Ozil meninggalkan Arsenal dengan 44 gol dan 71 assist dalam 254 perlawanan.

Mesut Ozil meninggalkan Arsenal dengan 44 gol dan 71 assist dalam 254 perlawanan. Mesut Ozil akhirnya secara rasmi meninggalkan Arsenal, bergabung dengan Fenerbahce sekali gus menamatkan spekulasi yang berlegar sejak musim lalu. 7 setengah tahun Ozil bersama Arsenal dan Ozil antara pemain terbaik pasukan Arsenal sepanjang zaman.


Mesut Ozil meninggalkan Arsenal dengan 44 gol dan 71 assist dalam 254 perlawanan.


Mesut Ozil meninggalkan Arsenal dengan 44 gol dan 71 assist dalam 254 perlawanan.


Dia telah bermain 254 permainan untuk The Gunners dalam semua pertandingan, menyumbang 44 gol dan 71 assist. Rekod ini adalah yang paling mengagumkan, Ozil mempunyai deria untuk dapat melihat jurang umpan yang tidak dilihat oleh pemain lain.


Pengurus Arsenal, Mikel Arteta, bersuara lantang memuji sumbangan Ozil ketika mempertahankan Arsenal. Arteta sendiri bermain dengan Ozil selama tiga tahun pada akhir kariernya.


Kemudian dia mula melatih Ozil untuk musim 2019/20, ketika dia dilantik untuk menggantikan Unai Emery. Sebagai bekas rakan sekerja dan jurulatih, Arteta percaya kualiti Ozil tidak dapat diragui.


"Pencapaian Mesut di Arsenal tidak perlu dipersoalkan. Adalah suatu keistimewaan untuk bermain di sampingnya dan baru-baru ini menjadi jurulatihnya," kata Mikel Arteta di laman web rasmi Arsenal.


"Kreativiti dan visinya membawa banyak gol pada masanya dengan memakai baju Arsenal," lanjutnya.

"Mesut telah menjadi pusat banyak momen hebat untuk kelab ini dalam sepuluh tahun terakhir, termasuk tiga kemenangan di Piala FA," tambah Arteta.


"Kejayaan itu akan selalu menjadi bagian dari sejarah kami. Kami mengucapkan terima kasih kepada Mesut dan mendoakan yang terbaik di Fenerbahce."


Ucapan terima kasih juga disampaikan oleh salah seorang pemain utama Arsenal, Edu. Dia menghargai sikap profesional Ozil yang sanggup bekerjasama walaupun dia dibuang pasukan.


"Kami mengucapkan terima kasih kepada Mesut atas sumbangannya yang besar kepada Arsenal. Dia telah memberikan banyak momen indah untuk peminat dan semua orang di kelab sejak bergabung pada tahun 2013," kata Edu.


Sumber: Arsenal

 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post