Arsenal Kalah Dengan Wolves, Siapa patut di persalahkan?

Arsenal Kalah Dengan Wolves, Siapa patut di persalahkan? Wolverhampton Wanderers berjaya menumbangkan Arsenal dengan jaringan 2-1 dalam pertandingan Liga Perdana 2020/2021 yang diadakan di Stadium Molineux, Rabu (2/2/2021).


Arsenal mendahului menerusi aksi luar biasa Nicolas Pepe. Namun, tuan rumah kemudian berjaya menyamakan kedudukan menerusi hukuman penalti Ruben Neves. Hadiah penalti juga menghasilkan kad merah untuk David Luiz. 


Arsenal Kalah Dengan Wolves, Siapa patut di persalahkan?



Wolves juga berjaya melangkah ke hadapan berkat gol cantik Joao Moutinho pada awal babak kedua. Jumlah pemain Arsenal menurun lagi sejak 72 minit ketika Bernd Leno diberi kad merah.


Berkat keputusan ini, Arsenal masih tersekat di tempat ke-10 dengan 31 mata, sementara Wolverhampton naik ke tangga ke-13 dengan 26 mata. Penyakit tidak konsisten The Gunners berulang lagi.


 Arsenal Kalah Dengan Wolves, Siapa patut di persalahkan?


Pada separuh masa pertama, Setelah hanya seminit perlawanan, Arsenal hampir mendahului sekiranya usaha Bukayo Saka tidak diselamatkan oleh tiang gol.  Arsenal berjaya menjaringkan gol pada minit ke-9 menerusi aksi Saka. Namun, VAR membatalkannya kerana kaki Alexandre Lacazette dianggap berdiri dalam posisi offside.


Selepas beberapa peluang yang gagal, akhirnya Arsenal benar-benar membuka skor menerusi aksi individu cemerlang Pepe. Setelah menipu Nelson Semedo dan Ruben Neves, Pepe melepaskan tembakan ke tiang jauh yang tidak dapat dicapai oleh Patricio.


Memasuki babak pertama waktu kecederaan, Arsenal harus meneruskan perlawanan dengan 10 pemain setelah David Luiz dihadiahkan kad merah kerana melanggar Willian Jose, yang hanya berdepan Leno.


Selain mengusir Luiz, pengadil Craig Pawson juga memberikan penalti untuk Wolves. Neves, berjaya menjalankan tugasnya dengan baik. Skor 1-1 juga menamatkan babak pertama. 


Hanya empat minit setelah kembali dari bilik persalinan, Wolves berjaya menoleh melalui gol menakjubkan yang dijaringkan oleh Moutinho. Pemain tengah Portugal itu melepaskan tembakan keras dari jarak jauh dan terkena gawang Leno.


Arsenal berusaha meningkatkan intensiti serangan untuk mengejar ketinggalan. Namun, pemain yang terlalu banyak menyukarkan Gunners untuk membongkar pertahanan tuan rumah.


Perjuangan Arsenal mengejarnya semakin sukar setelah Leno menerima kad merah kerana menyentuh bola dengan tangannya di luar kotak penalti. Arsenal kini bermain dengan sembilan orang.


Jumlah pemain yang unggul menjadikan Wolverhampton lebih menguasai permainan pada baki masa. Walau bagaimanapun, tidak ada matlamat tambahan yang dibuat. Skor 2-1 untuk kemenangan tuan rumah adalah hasil akhir perlawanan ini.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post