Iniesta Beri Bayangan, Xavi pengendali Baru Barca

Iniesta Beri Bayangan, Xavi pengendali Baru Barca. " Saya fikir dia sudah bersedia" itulah yang diungkapkan oleh Legenda Barcelona, Andres Iniesta. Iniesta menjangkakan bekas rakan sepasukan di barisan tengah, Xavi akan menjadi ketua jurulatih baharu kelab itu pada masa hadapan. Xavi dipercayai salah seorang daripada senarai lima calon utama dalam kelab Catalan itu sebagai menggantikan pengurus sekarang, Ronald Koeman dari Belanda.


Iniesta Beri Bayangan, Xavi pengendali Baru Barca


Iniesta Beri Bayangan, Xavi pengendali Baru Barca

Xavi Hernandez dikaitkan dengan penggantian Ronald Koeman jika Barcelona memilih untuk berpisah dengan jurulatih Belanda.

Pemain Catalan itu, yang membuat 767 penampilan untuk Barcelona selama masa bermainnya, dilihat memiliki semua syarat untuk bertugas di Camp Nou: dia memiliki DNA Barcelona; gaya permainannya mirip dengan tahun kegemilangan Pep Guardiola; 

dia adalah legenda di kelab; dia terkenal di kalangan penyokong; dia memahami kelab; dia mempunyai pengalaman sebagai jurulatih bersama Al Sadd; dan dia mempunyai hubungan baik dengan pengarah sukan, Jordi Cruyff.

Xavi tidak akan bersedia untuk memulai perundingan dengan Barcelona sepanjang masa yang ada pelatih yang ada, dan lebih-lebih lagi kerana Koeman, yang dia anggap sebagai ikon di kelab itu. Jurulatih Catalan itu pasti melihat apa yang sedang berlangsung di Camp Nou dengan rasa sedih, tetapi dia tidak akan pernah mengkhianati seseorang seperti Koeman dengan mengadakan perbincangan sementara ada seseorang yang sedang bertugas.

Xavi selalu menekankan bahawa dia dan keluarganya sangat gembira di Qatar, dengan rencananya - sekurang-kurangnya di atas kertas - tinggal di negara itu hingga 2023. Dia bahkan menandatangani perjanjian baru dengan Al Sadd sehingga selepas Piala Dunia 2022 hanya beberapa bulan yang lalu.


Semasa menjadi jurulatih di Qatar, Xavi telah menjulang satu gelaran liga, dua Piala Qatar, satu Piala Super Qatar, satu Piala Emir dan satu Piala Bintang Qatar. Pada bulan Oktober, Al Sadd akan menentang pemain Laurent Blanc, Al Rayyan di final Piala Emir.

Dapatkah kita melihat Xavi menjadi jurulatih Barca tidak lama lagi atau kita akan menyaksikan kepulangan Pep Guardiola ke Camp Nou pada musim hadapan?

Sama-sama kita nantikan.


 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post