West Ham Singkirkan Manchester United dari Carabao Cup

West Ham Singkirkan Manchester United dari Carabao Cup. West Ham membalas dendam atas kekalahan Liga Perdana Inggeris hari Ahad menentang Manchester United dengan mengalahkan tuan rumah di Old Trafford. Usaha minit kesembilan Manuel Lanzini, gol pertamanya dalam hampir 12 bulan, terbukti cukup untuk membawa pasukan David Moyes ke peringkat 16 terakhir. Malah pengenalan Bruno Fernandes dan Mason Greenwood pada babak kedua tidak dapat melancarkan permainan di gelanggang tuan rumah dalam persembahan yang memperlihatkan komen Ole Gunnar Solskjaer sebelum perlawanan mengenai kekuatan skuadnya agak kosong.


West Ham Singkirkan Manchester United dari Carabao Cup


West Ham Singkirkan Manchester United dari Carabao Cup

Gol Lanzini hanyalah ganjaran untuk permulaan West Ham. Ryan Fredericks berjaya mengalahkan Jadon Sancho dan Alex Telles sebelum melakukan hantaran rendah kepada pemain Argentina itu, yang berada di sudut bawah.


Tiga kali dalam lima minit terakhir pelawat boleh menamatkan perlawanan lebih awal, tetapi Andriy Yarmolenko, Mark Noble dan Jarrod Bowen semuanya gagal mencapai sasaran. Pada akhirnya, ia tidak menjadi masalah.


Itu adalah kemenangan Old Trafford pertama untuk Hammers sejak Carlos Tevez memenanginya pada 2007 menjadikan mereka kekal di Liga Perdana - dan ini juga yang pertama dalam pertandingan piala sejak Paolo di Canio menjaringkan satu-satunya gol dalam pertemuan Piala FA pada tahun 2001.


Bagi Manchester United dan Solskjaer, ini adalah awal harapan mereka untuk memperoleh gelaran piala pertama yang tersedia musim ini, dan mengakhiri penantian untuk piala yang bermula pada tahun 2017.

Kekalahan berlaku selepas Solskjaer memilih pasukan yang sama sekali berbeza berbanding yang bermain di Stadium London baru-baru ini. Dia sekarang mempunyai keputusan yang sukar untuk dibuat mengenai beberapa pemainnya yang kini akan memiliki sedikit peluang untuk bermain.


Anthony Martial adalah pemain utama dalam serangan, Juan Mata digantikan oleh Fernandes pada babak kedua, sementara Lingard, yang, seperti Mata mempunyai kontrak yang akan berakhir pada musim panas, gagal memberikan kesan penting.


Di samping itu, Dean Henderson tidak banyak memberi aksi terbaik untuk menunjukkan bahawa dia adalah ancaman gawang David de Gea.


Keraguan terhadap Solskjaer akan muncul kembali setelah kekalahan Liga Juara-Juara minggu lalu di Young Boys.



 Jom tengok bola live di channel telegram kami!

klik link di bawah ini ya.


0/Post a Comment/Comments

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post