"

Chelsea Menang Besar, Belasah Norwish Dengan 7 Gol. Mason Mount menjaringkan hatrik ketika pendahulu Liga Perdana Inggeris, Chelsea membelasah kelab tercorot Norwich di Stamford Bridge. Pasukan Thomas Tuchel unggul 2-0 dalam masa 18 minit ketika Mount dan Callum Hudson-Odoi menjaringkan gol pertama mereka musim ini, dengan penyedia Mount turn untuk menyiapkan Reece James untuk gol ketiga sebelum separuh masa.


Chelsea Menang Besar, Belasah Norwish Dengan 7 Gol


Chelsea Menang Besar, Belasah Norwish Dengan 7 Gol

Rakan pertahanan Ben Chilwell menjaringkan gol untuk perlawanan keempat berturut-turut untuk melanjutkan pendahuluan Chelsea sejurus selepas dimulakan semula, sebelum gol sendiri Max Aarons dan dua gol lewat Mount melengkapkan kemenangan.


Pemain pertahanan Canaries, Ben Gibson dilayangkan kad merah kerana dua kad kuning untuk menamatkan petang yang menyedihkan bagi pasukan lawan, yang kekal berada di tangga tercorot dan tanpa kemenangan musim ini.


Dengan Lukaku dan Werner dikesampingkan dengan kecederaan yang dialami Malmo pada pertengahan minggu, Tuchel memainkan Kai Havertz sebagai sembilan palsu dengan Mount dan Hudson-Odoi di kedua-dua belah pihak, dan bersama-sama mereka membentuk tiga depan bergerak yang secara teratur mengalahkan pertahanan Norwich yang bekerja.


Kekurangan tekanan Canaries memberi pemain Blues terlalu banyak masa untuk menguasai bola dan mereka dengan kejam mengambil kesempatan, dengan kelab London itu tidak mungkin mempunyai waktu petang yang lebih selesa musim ini.


Kegagalan Norwich untuk menutup Mount down memberi masa dan ruang kepada pemain tengah England itu untuk menjaringkan gol pembuka dari tepi kotak selepas hanya tujuh minit, manakala Kovacic dan Mount masing-masing dapat menurunkan Hudson-Odoi dan James untuk menamatkan permainan dengan berkesan sebagai bertanding sebelum waktu rehat.


Pemain gantian, Milot Rashica berjaya diselamatkan oleh penjaga gol Edouard Mendy ketika Norwich mengancam untuk kembali bermain pada awal separuh masa kedua, tetapi baki perlawanan bertukar menjadi perarakan.


Siang mereka disimpulkan dengan melihat pengurus Daniel Farke dengan tangan dihulurkan di garisan tepi dengan penuh kebingungan di bahagian pertahanan pasukannya selepas Chilwell menjaringkan gol keempat Chelsea.


Hantaran silang Hudson-Odoi kemudian membelokkan Aarons dan merangkak di bawah Krul untuk gol sendiri yang tidak bernasib baik, sebelum Gibson betul-betul ditunjukkan kad kuning kedua beberapa minit kemudian untuk cabaran yang canggung pada James.


Krul berjaya menyelamatkan penalti Mount tetapi VAR melihat dia tersasar dari barisannya, dengan Mount menjaringkan sepakan yang diambil semula.


Pemain pengganti Blues, Ruben Loftus-Cheek, mengalahkan jurang ofside untuk menjaringkan Mount untuk hatriknya pada waktu berhenti.


Ia adalah persembahan yang sesuai untuk Chelsea kerana mereka memberi penghormatan kepada bekas naib pengerusi Matthew Harding, yang meninggal dunia dalam nahas helikopter ketika dia terbang pulang dari perlawanan di Bolton 25 tahun lalu pada 1996.


Ia juga merupakan hari yang menyedihkan Norwich, yang memakai baju-T semasa memanaskan badan sebagai sokongan kepada rakan sepasukan Dan Barden berikutan diagnosisnya menghidap kanser testis.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post