"

Dusan Vlahovic menjaringkan gol sulung Liga Juara-Juara terpantas tetapi Juventus diikat untuk seri di Villarreal pada pusingan pertama 16 terakhir. Pemain Serbia berusia 22 tahun itu, yang ditandatangani £58m dari Fiorentina bulan lalu, merempuh bola panjang Danilo sebelum melakukan penyudah yang berpusing dan bijak selepas 32 saat. Pemain Villarreal, Giovani lo Celso, melepaskan rembatan dari luar tiang.


Gol Pantas Dari Vlahovic Menentang Villareal


Penyama kedudukan datang apabila Dani Parejo masuk untuk menyudahkan dari bola udara Etienne Capoue ke dalam kotak.


Juve bernasib baik untuk berakhir dengan 11 pemain kerana Adrien Rabiot hanya dilayangkan kad merah kerana kesalahan berbahaya terhadap Samuel Chukwueze.


"Ia adalah besar untuk menjaringkan gol pada penampilan sulung saya," kata Vlahovic, yang satu-satunya pengalaman Eropah yang lain adalah ketika berusia 16 tahun untuk Partizan Belgrade dalam kelayakan Liga Europa. "Ia sangat emosional.


"Bagaimanapun, saya tidak boleh berpuas hati 100% kerana kami belum memenangi perlawanan itu. Secara peribadi, saya sudah melupakan perlawanan ini dan saya fokus pada perlawanan seterusnya."


Dengan peraturan gol di tempat lawan dibatalkan tahun ini, seri itu akan menyamai perlawanan kedua di Turin dalam masa tiga minggu.


Juve kendalian Massimiliano Allegri tidak tewas dalam tempoh 90 minit sejak November tetapi mereka terpaksa membayar atas sikap negatif mereka di Estadio de la Ceramica.


Mereka beralih kepada lima bek selepas menjaringkan gol pada minit pertama itu dan kemudian dimatikan apabila Parejo tidak dijaringkan untuk melepaskan gol menyamakan kedudukan.


Rembatan Vlahovic dari luar kotak pada minit ke-85 adalah satu-satunya rembatan mereka yang lain mengenai sasaran.


Lebih memburukkan keadaan mereka kehilangan pemain tengah Weston McKennie akibat kecederaan buku lali pada separuh masa kedua.


Villarreal, yang tidak pernah tewas dalam perlawanan di tempat sendiri dalam peringkat kalah mati Liga Juara-Juara, mendesak untuk mendapatkan kemenangan tetapi pastinya terlepas penyerang Sepanyol yang cedera, Gerard Moreno.


Arnaut Danjuma, yang telah beraksi di bahagian depan dan menjaringkan hatrik di Granada pada hari Sabtu, melakukan pukulan tumit belakang yang bijak diselamatkan pada separuh masa pertama.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post