"

Real Madrid Jumpa Liverpool di Final Champion League 2022. Manchester City mengalami salah satu kejatuhan Liga Juara-Juara yang paling luar biasa apabila Real Madrid kembali dari jurang untuk mengadakan pertembungan terakhir dengan Liverpool.

Real Madrid Jumpa Liverpool di Final Champion League 2022


Real Madrid Jumpa Liverpool di Final Champion League 2022

City mendahului dua gol secara agregat pada minit ke-90 selepas jaringan Riyad Mahrez menambah kemenangan 4-3 pada perlawanan pertama minggu lalu.


Dan kemudian Rodrygo berlaku.


Pemain gantian Brazil itu berjaya menewaskan bola sayap kiri Karim Benzema dari jarak dekat pada minit akhir - dengan rembatan pertama Real mengenai sasaran.


Dan 90 saat kemudian dia menyamakan kedudukan dengan tandukan ke penjuru atas selepas Marco Asensio merembat hantaran lintang Dani Carvajal.


Itu menyebabkan Bernabeu yang sudah menjadi gaduh ke dalam euforia mutlak.


City, yang menyangka mereka akan mara ke final Liga Juara-Juara Inggeris kedua berturut-turut, terkejut.


Kedua-dua pasukan mempunyai peluang untuk memenangi perlawanan sebelum wisel sepenuh masa dibunyikan. Ederson menafikan Rodrygo hatrik pantas dan kemudian Phil Foden yang tidak bertanda merembat masuk ke dalam kotak.


Dan seterusnya ke masa tambahan perlawanan itu berlalu - dan Real yang mendapat gol penentu dalam mungkin separuh akhir Liga Juara-Juara terhebat pernah ada.


Benzema menewaskan Ruben Dias dengan bola lepas di dalam kotak dan dijatuhkan oleh pertahanan City. Dia melangkah untuk mengambil penalti sendiri dan menjaringkan gol ke-43nya musim ini. Tidak dinafikan ia adalah yang paling penting.


Thibaut Courtois dari Real, yang merupakan penjaga yang lebih sibuk, menafikan tandukan Foden dengan Fernandinho beberapa inci lagi untuk menjaringkan lantunan - tetapi City tidak dapat mencari gol untuk menghantarnya ke penalti.


Itu menjadikan ulangan final Liga Juara-Juara yang paling diingati sejak beberapa tahun kebelakangan ini, apabila Real menewaskan Liverpool 3-1 pada 2018.


Bagi City dan pengurus Pep Guardiola sekarang, kejuaraan Liga Perdana - mereka duduk satu mata di atas Liverpool dengan baki empat perlawanan - adalah satu-satunya sasaran mereka.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post